Bengkel Dalam Talian - Syoknya Teroka Ilmu Di Rumah
Bengkel 4 : Ketuhar Solar
Tarikh : 1 Mei 2020 (Jumaat)
Masa : 1000 - 1100
Cikgu-cikgu, murid-murid dan ibu bapa,
Bengkel keempat dalam siri bengkel Syoknya Teroka Ilmu Di Rumah membawakan serang guru matematik yang hebat dari Perak iaitu Cikgu Shahril Othman. Beliau merupakan guru besar di SK Beruas, Perak.
Aktiviti beliau adalah menggunakann ilmu matematik untuk membina ketuhar solar.
Jangan lepaskan peluang untuk sama-sama membina ketuhar solar sambil belajar matematik. Siapa kata belajar matematik mesti hafal, hafal, hafal, latih tubi, latih tubi, latih tubi sahaja?
Cikgu Shahril akan menunjukkan bagaimana kita boleh belajar matematik sambil menjalankan aktiviti atau learning by doing. Rujuk gambar di bawah untuk mengetahui bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat aktiviti ini.
Ayuh sertai bengkel ini esok (Jumaat). Sertai FB dan YouTube Pusat STEM Negara untuk maklumat lanjut.
#pusatstemnegara
#pendidikanmenerusipenerok aan
#syoknyaterokailmudirumah
https://youtu.be/ 3Lgz6wcwgWc — with Shahril Othman.
Bengkel 4 : Ketuhar Solar
Tarikh : 1 Mei 2020 (Jumaat)
Masa : 1000 - 1100
Cikgu-cikgu, murid-murid dan ibu bapa,
Bengkel keempat dalam siri bengkel Syoknya Teroka Ilmu Di Rumah membawakan serang guru matematik yang hebat dari Perak iaitu Cikgu Shahril Othman. Beliau merupakan guru besar di SK Beruas, Perak.
Aktiviti beliau adalah menggunakann ilmu matematik untuk membina ketuhar solar.
Jangan lepaskan peluang untuk sama-sama membina ketuhar solar sambil belajar matematik. Siapa kata belajar matematik mesti hafal, hafal, hafal, latih tubi, latih tubi, latih tubi sahaja?
Cikgu Shahril akan menunjukkan bagaimana kita boleh belajar matematik sambil menjalankan aktiviti atau learning by doing. Rujuk gambar di bawah untuk mengetahui bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat aktiviti ini.
Ayuh sertai bengkel ini esok (Jumaat). Sertai FB dan YouTube Pusat STEM Negara untuk maklumat lanjut.
#pusatstemnegara
#pendidikanmenerusipenerok
#syoknyaterokailmudirumah
https://youtu.be/
No comments:
Post a Comment